onsdag 14 mars 2012

Anständig klädsel?

Med det varma vårvädret kommer även lättklädda tjejer. Folk går numera runt i shorts, linnen, solglasögon och flipflops. Rektorn hade ett litet meddelande till oss elever. Han påminde oss om skolans regler för hur man får gå klädd. Inga bara axlar, inga urringade toppar och nederdelar måste vara längre än dina fingertoppar när armarna hänger längs med sidorna. Det var ord och inga visor! Under hösten blev jag chockad över hur många som bröt mot dessa regler, men nu verkar det som att det blir andra bullar! Jag har aldrig råkat illa ut i skolan för min klädsel. Däremot har Missy reagerat några gånger då hon tycker att jag har för korta klänningar ibland. Jag är svensk och á la Ingmar Bergman försvarar jag mig med ”Ingen har väl dött av att visa lite hud?”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar