lördag 17 mars 2012

St. Patricks Day Parade

Igår var vi ute och firade min värdmorbror, Matt, som hade fyllt år. Vi ockuperade PizzaHut i Morris med släkt och vänner. Matts fru är havande och väntar sin andra dotter om inte mindre än två veckor! Bebisfeber!

Idag var det en stor parad här i Benson med anledning av den irländska högtiden St. Patricks Day. En massa gröna fordon med pyntade flak passerade med mer eller mindre berusade människor på. Här i Benson-trakten har vi mest tyskar och norrmän, men även en och annan irländare. Hur som haver så är St. Patricks Day en stor högtid i hela USA. Folk klär sig i grönt, går på irländska pubar och dricker litervis med öl, men inte jag. Dock var jag uppklädd i min gröna souvenir-tröja från Irland, mina irländska kängor och ett grönt pärlhalsband. Alltid något! Vi njöt av vårvädret, käkade glass, hälsade på värdgammelfarfar Russel på äldreboendet och gick på bio och såg den tråkiga filmen One For The Money. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar