fredag 23 mars 2012

Hungerspelen

Inatt var jag och resten av eleverna på Benson High School på midnattsvisningen av The Hunger Games. Jag hade aldrig hört talats om böckerna (eller filmen heller för den delen) i Sverige. Jag kanske borde tillägga att jag inte är någon bokmal. Hur som helst så är både böckerna och filmen väldigt stora här på andra sidan Atlanten. Många här är inbitna fans som har läst samtliga böcker och hade på sig Hunger Games-tröjor på premiären. Jag var alltså inte en utav dem. Jag har sett trailern några gånger här i USA och tänkte att det kunde vara kul att gå på smygpremiären som startade den 23:e mars klockan 00:01. Filmen var väldigt annorlunda med science fiction, lite fantasy-vibbar och en massa action. Den var väl helt okej. Morgon därefter var dock långt ifrån okej. Efter att ha kommit hem tre på morgonen och fått ynka fyra timmars sömn, var det sådär lagom svårt att kliva upp. Inte fick jag min obligatoriska tekopp heller, vilket resulterade i att hela dagen var upp-och-ner. Som tur var, var det slutet på tredje kvartalet, vilket innebär en betygsrapport och en halv skoldag och ingen friidrottsträning. Efter vi kom hem njöt vi av det vackra vårvädret och käkade bratwursts som vi själva hade tillrett i vintras. Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar