onsdag 11 april 2012

Leverans från storken

Äntligen hände det som vi alla har gått runt och väntat på. Jag fick en lapp från expeditionen där det stod att Missy har påbörjat en förlossning och att jag skulle gå till expeditionen omedelbart. Min första tanke var ”Har Missy undanhållit något från mig?” men min nästa realistiska tankebana var att de måste ha blandat ihop namnen på expeditionen när de fick meddelandet. Självklart var det min höggravida värdmoster som hade påbörjat sin förlossning. Vi lämnade skolan och åkte raka vägen till Willmar. Hon hade redan klämt ut en underbar liten tös när vi anlände. Hon var alldeles rosa och skrynklig och skör och när jag fick hålla henne var jag rent ut sagt livrädd att jag skulle tappa henne eller att något annat olyckligt skulle hända. Allt gick, som tur var, bra. Inga tappade bebisar idag!



 

 Välkommen till världen, Jemma Mae.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar