onsdag 2 maj 2012

Konsttävling


Här i Benson har utbytesstudenterna ett rykte att leva upp till; att vara grymt duktiga konstnärer. Enligt Bensonborna är i princip alla européer i samma klass som Picasso. Jag kan väl, utan att överdriva, säga att jag är rätt duktig på att måla. Jag kanske har fått bra gener från min pappa som gärna målar med oljefärger nere i källaren på sommarstället med Queen’s Greatest Hits på högsta volym och ett glas rött. Det är ju rätt konstnärligt. Dock säger jag inte att jag är lika bra som honom på att måla, men rätt duktig är jag i alla fall. Här i Benson är jag väldigt uppmärksammad för mina konstnärliga talanger. Min bildlärare blir helt exalterad oavsett vad jag gör. Jag är lärarens lilla gullegris och får specialprojekt och hon ger mig allt jag möjligtvis kan be om i konstväg, såsom verktyg, material och färger. Hon bestämde sig för att ta med mig och några fler elever från skolan till en konsttävling. Jag tog med mig tre bidrag; en akvarell och två keramikprojekt, en fruktskål och ett set med skulpturer. Vi lämnade Benson sex på morgonen och kom inte hem förrän sex på kvällen. Vi tog den lilla skolbussen till Westbrook, en liten stad söder om Benson. Väl framme lämnade vi alla tävlingsbidrag till domarna. Medan de betygsatte vår konst, hade vi olika klasser att närvara vid. Jag hade valt afrikansk dans och musik. Vi satt och spelade trummor och dansade lite och sjöng på något afrikanskt språk. Det var galet roligt! När domarna var klara med bedömningen möttes alla i en stor lokal där vinnaren skulle utses. Jag vann inte, men jag fick utnämningen ”Excellent” på två av mina projekt. Det var skönt med ett avbrott från skolan och friidrotten för en dag och det var bra att mina konstnärliga sinnen fick bli lite stimulerade, haha! På väg hem från tävlingen körde vi igenom Walnut Grove, där "Lilla huset på prärien" utspelades. Det fanns ett litet museum och en turistshop på plats. En riktig håla var det allt!





 

2 kommentarer:

  1. Hej Carrrro, det är Isabel!

    jag vet att vi inte pratat med varandra på hundra år men bättre sent än aldrig. sist du ringde var jag på lektion. jag funderade seriöst på att svara men sen började min lärare stirra på mig, så jag vågade inte. men jag tänkte att jag skulle berätta lite om vad som har hänt under året så att vi inte är totala främlingar när du kommer tillbaka.

    jag tar studenten om 22 dar vilket jag är taggad inför. så skönt att komma bort från de tråkiga galningarna. det är synd att du inte hinner komma hem innan :(. JAG HAR KOMMIT IN PÅ SLU! jag ska studera ekonomi med miljöinriktning nästa år på Sveriges Lantbruks Universitet. som ligger i uppsala. så jag stannar här :P. flyttar kanske senare in i lilla sunnersta :D

    jag har under året:
    -blivet en bra vd för mitt företag, fast jag har ofta lust att sparka folk.
    - jag har blivit en riktigt bokmal. har läst typ 12 böcker under året :)
    - jag har blivit vice sekreterare på Amnestys ungdomsgrupp. har egen nyckel och allt, fixar demonstrationer och manifestationer :D
    - har börjat gilla te<3
    - jag har blivit brittisk. har till och med skapat en britisk tv blogg som jag är väldigt stolt över. har 1100 följare :D www.ilovebritishtv.tumblr.com

    det är allt jag kan komma på just nu. saknar dig och hoppas du har kul. grattis att det gick så bra med din vackra konst :D

    Puss puss <3

    SvaraRadera
  2. Issa!!!

    Det var en imponerande sammanfattning av ditt ar! Stort grattis till alla framgangar och ett slungande grattis till utbildningen! Da lar vi ju se varandra pa 111:an! Intressant med Amnesty, kanske att jag blir medlem? Vi far se om du kan varva mig (bor inte vara sarsilt svart). Jag forsokte spana in bloggen din, men den ar blockad pa skolans internet.

    Jag saknar dig och jag langtar tills vi traffas och kan sitta och dricka te tillsammans! Stor puss och kram! <3

    Carro

    SvaraRadera