måndag 28 maj 2012

Memorial Day

Idag är det Memorial Day och alla är lediga från skola och jobb. Vi gick upp i ottan för att rengöra kattungarnas resebur som var full av kiss och bajs. Sedan bar det av in till den stora staden Benson för att se en parad bestående av några gamla gubbar i uniform, en brandbil, en polisbil och Bensons skolband, dagen till ära. Paraden avslutades på kyrkogården där det hölls tal. På Memorial Day ska man minnas de döda.

Paraden.
Tal på kyrkogården.
Kyrkogården.
 
Efter paraden fick jag agera svensk husmor och steka köttbullar till hela släkten. Till köttbullarna hade vi äkta svensk lingonsylt, brunsås och potatismos. Alla ville såklart prova mina Swedish meatballs. Trots att jag stod och stekte i timmar gick alla köttbullarna åt. De var rätt populära, trots att vi har en mängd lökhatare här i familjen!

 Husmor Carro.
 Mina perfekta köttbullar.
 Jarret.
 Jag och Chris lapar sol.
 En söt bild på Jason, min värdmorbror, och hans flickvän, Brianna.

1 kommentar:

  1. Vet precis vad du menar med Memorial Day, vi tittade på en parad i Algonquin. Vi ses snart! / mor

    SvaraRadera