fredag 23 september 2011

The Cheese Wagon

Idag tog jag för första gången skolbussen till skolan. Här är namnet på skolbuss "cheese wagon". Det var en riktig lustigkurre till busschaufför. Han skämtade med mig under hela resan. Jag diggar honom. Han kan ha hetat Joe. Hur som helst så tog jag även bussen hem och han bjöd mig på godis. Sånt händer nog bara på fredagar.

 Ostvagnen.

Idag har jag varit äventyrlig. Jag har nämligen vågat mig på att smaka en "peanut butter jelly"-macka. Det är alltså två skivor bröd. Den ena skivan brer man på ett lager av jordnötssmör. På den andra skivan smetar man på sylt. Sen är det bara att göra en dubbelmacka av dessa skivor, och - tada! Du har gjort en peanut butter jelly-macka! Det smakar lika vidrigt som det låter, tro mig. Jag säger bara en sak: ALDRIG IGEN! Hur som helst så kräver ibland situationen att man utmanar sigsjälv. I mitt fall råkade jag säga: "Jag har aldrig ätit en peanut butter jelly-macka." och det var dagens stora misstag. Alla tappade hakan och frågade mig saker som hur jag hade överlevt under alla dessa år. Jag tycker jag har klarat mig ganska bra utan. Hur som helst så var jag ju såklart tvungen att smaka för det är ju "SÅ gott". Resten är historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar