söndag 18 september 2011

Valleyfair och Mall of America

Igår var jag, tre andra utbytesstudenter från Benson och vår områdesrepresentant till Minneapolis. Vi åkte till en stor nöjespark vid namn Valleyfair som hade de läskigaste åkattraktionerna jag nånsin upplevt! Jag åkte tills jag var nära på att spy. Nu har jag åkt berg-och-dalbana så det räcker för hela året. Det var galet kul! Efter nöjesparken bar det av till Mall of America. Hör och häpna: det största shoppingcentret i USA och det näst största i världen. Det var GIGANTISKT! Som om det inte vore tillräckligt; i mitten av centret finns en nöjespark. Vi rörde oss bara i en liten del av shoppingcentret men trots det lyckades vi gå vilse otaliga gånger. Det var ENORMT.


 Valleyfair.
 Danska Sarah, svenska jag, franska Hugo, tyska Chris och vår irländska områdesrepresentant Patrick O'Leary. Multinationellt!
 Den läskigaste berg-och-dalbanan nånsin!
 Pariserhjul och berg-och-dalbana.
 En gigantisk Snobben i rymddräkt.
 Här köpte vi "Funnel Cake". Om jag är tjock när jag kommer hem så är det på grund av den.
 Funnel Cake. Detta var nog den mäktigaste desserten jag nånsin ätit. Tur att jag åt den efter jag åkte  berg-och-dalbanan. Jag mådde nämligen rätt illa efteråt.
Fritt fall.
 Mall of America. Jag är helt uppe i varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar