onsdag 1 februari 2012

2 Hour Late Start

Imorse fick vi ett samtal från skolan om att skolan startar två timmar senare, en lösning för morgnar då vädret sätter käppar i hjulen för de stackars satarna som måste ta sig till skolan. De kallar detta "2 hour late start". De har dessa sovmorgnar när det är galet kallt, när vägarna är hemskt isiga, eller när det är väldigt mycket dimma. Det sistnämnda var dagens scenario. Så när jag hade gnuggat sömnen ur ögona kom Missy in i sovrummet och sa att jag hade sovmorgon! Så jag burrade ner mig under täcket och somnade om. Himmelskt! Även om skoldagen börjar två timmar senare, så slutar vi samma tid som vanligt (15:15). Alltså är alla lektioner förkortade från trekvart, till en halvtimme. Lektionerna är korta som det är. Att då ha en kvart kortare lektioner, kändes väldigt hattigt.

Jag och Courtni tog skolbussen tillsammans imorse. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar