tisdag 21 februari 2012

En sjukling

Vi har haft otaliga vågor med sjukdomar i huset denna vinter; influensor, förkylningar, "fifth disease" (vad nu det är) och mycket mer. Då jag har ett immunförsvar som heter duga, har jag än så länge stått emot alla sjukdomar. Alla har gått runt sjuka här, medan jag har varit frisk och kry som en nötkärna. Tills igår kväll. Jag kände mig oerhört trött och hela kroppen värkte. Jag gick och la mig klockan nio i hopp om att sömn skulle rädda mig. Lagom till att spöktimman började vaknade jag, sprang ned till toaletten och kräktes upp lunch och middag. Vi kom fram till att jag hade fått influensan. Idag har jag varit hemma från skolan och jag håller på att DÖ för att jag är så himla uttråkad. Hoppas, hoppas, hoppas att jag kan gå till skolan imorgon.

Tack och adjö - leva eller dö

1 kommentar:

  1. Stackars Carro, hoppas att du mår bra nu! Femte sjukan känner jag till, den finns här med. Var hos morfar i söndags & han mådde bara bra. Vi kanske hörs i helgen då. Pussar från mor

    SvaraRadera