lördag 18 februari 2012

Ett vårtecken

Idag har vi storstädat hela huset. På eftermiddagen ttog jag en paus och skypade med systeryster, som jag saknar så. Vi pratade om projektarbetet i trean. Vid denna tid förra året var mina klasskamrater tvugna att bestämma sig för vad de skulle jobba med, men eftersom att jag visste att jag hade ett års betänketid sköt jag på min projektidé. Nu är det snart dags för mig och mina kära vänner 94:orna på Katedralskolan att bestämma oss för vad vi ska jobba med. Jag fick många bra råd och idéer från systern min.

Idéér på projektarbete i trean:
  • En fikares guide till Uppsala - En utförlig beskrivning av den unika, svenska fikakulturen och även en fikaguide med recensioner på samtliga fik i Uppsala. 
  • Min väg till körkortet - Diskutera och jämföra vikten av ett körkort i olika typer av samhällen och även lägga upp en plan för att ta körkort inom en snar framtid.
  • Träna inför ett maraton - Ta löpningen på allvar och träna inför Stockholm Maraton och även Katte-Skrapan Kampen och vinna alla löpargrenar och ta hem pokalen!
Jag ska fila lite mer på dessa idéer.

Senare gick vi ut och åkte lite fyrhjuling, något som fick mig att tänka på sommaren! Ett vårtecken? Marken är bar här i Benson. Jag fick en rapport från Uppsala om att det är två decimeter snö på marken. Snart kommer Sarah och Juliane över. Vi ska käka tacos, ha filmkväll och övernattning. Imorgon blir det iallafall lite fejksnö och skidåkning. Vi ska nämligen åka till en skidanläggning och åka slalom. Wiho!

Jarret på sin fyrhjuling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar