söndag 26 februari 2012

Corbin 1 år

Idag var vi på barnens kusin, Corbins, ett-årskalas. Lokalen där kalaset hölls användes inte särskilt ofta och det luktade instängt och lite unket, något som fick mig att associera till min sommarstuga på Skarpskär. Så luktar det nämligen när man går in i huset när det blir vår, efter att det har stått oanvänt en hel vinter. Nostalgi! Jag sprang runt och luktade på heltäckningsmattorna som täckte delar av väggarna, då dessa hade en väldigt koncentrerad doft av ovannämnda. För övrigt bjöd kalaset på en del intressanta diskussioner med gammelfarfar Russel, han som nyligen förlorade sin fru. Man kan lära sig så mycket av äldre. De har ofta mycket erfarenheter och livskunskap. 

 Courtni, Corbin och gammelfarfar Russell.
 En traktortårta. Jag är inte förvånad.
 Denna tårta var Corbins egna.
Förstår ni vad jag menar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar