onsdag 29 februari 2012

Tio dussin kakor

Idag hände något som jag knappt har vågat drömma om i Sverige. Skolan var stängd på grund av en snöstorm som har härjat hela natten. Den efterlämnade okänt antal decimeter snö på marken och vi är för tillfället insnöade. Vi ägnade dagen till att baka tio dussin kakor. Peanut-butter Cookies, Oatmeal Raisin Cookies och gamla, hederliga Chocolate-Chip Cookies. Nu har jag lite ont i magen på grund av kakdegen jag har förtärt. 

Jag och Courtni har en väldigt stormig relation. Ena stunden är vi båda surpuppor och kallar varandra "meanie" och "naughty", för att (några minuter senare) sitta under en filt och mysa och säga "I love you." till varandra. Den senaste tiden har det varit mer utav det förstnämnda. Courtni kan vara en riktigt bossig besserwisser och när hon inte får som hon vill kan denna dominanta fem-åring vara rätt otrevlig. När det kommer till mina småbröder har jag alltid läxat upp dem så fort de har misskött sig. Då det är ett ganska stort åldersglapp mellan mig och Gustav och Wilhelm, agerar jag ibland förälder och skäller ut dem. Självklart tar jag mig inte riktigt lika stora friheter här, då Courtni inte är min riktiga lillasyster. Dock finns det stunder då tålamodet tryter och då och då har hon fått sig en och annan utskällning. Jag och Chad har pratat om hur vi ska hantera detta och vi kom fram till att den bästa lösningen är att jag säger till honom eller Missy så fort Courtni beter sig illa, så får dem läxa upp henne. Vi får se hur det går med detta...    

Jordnötssmörkakor. Inte min favorit, men, men...
Courtni rullar en kaka.
Havregrynskakor med russin. MUMS!

2 kommentarer: