måndag 4 juni 2012

Avskedet


Förmiddagen och eftermiddagen gick åt att packa, frakta över allt till mammas och Johans hotellrum och till att förbereda mina avskedspresenter. Jag framkallade foton och gjorde fina kollage och fotoramar.

Ikväll var jag, mamma, Johan, Chad och Missy ute och åt på Duffy’s i Montevideo. Vi åt jättegoda Buffalo Wings dränkta i Goldrush Sauce och doppade i Bleu Cheese Sauce. För er som inte vet vad detta är så är det friterade kycklingvingar i en typ av barbequesås, som man sedan doppar i mögelostdressing. Typ. Jaja, det var i alla fall helt otroligt gott. Man skulle kunna kalla middagen för ”den sista måltiden”. Det låter väldigt morbitt, men det var faktiskt min sista måltid med Chad och Missy och även min sista måltid innan jag lämnar Benson imorgon bitti. 

 Chad och Missy på hojen. De måste vara de coolaste värdföräldrarna man kan ha!

Efter den sista måltiden åkte vi alla hem till oss och det var dags att ta farväl av de människor jag har stått närmast under min vistelse i Benson. Jag kommer aldrig att glömma denna kväll. Till en början pratade vi mest om rätt världsliga saker, dock låg det en ledsam slöja över det hela. Till slut samlades vi alla ute på verandan. Det blir ju inte lättare för att man drar ut på det. Jag delade ut mina presenter och därefter började självaste avskedet. Tårarna började rinna när jag började ta farväl av alla. Mamma och Johan fick leda mig till bilen. Hulkandes stapplade jag iväg mot bilen och under hela bilresan till hotellet tänkte jag att det här var antagligen det värsta jag någonsin varit med om. Aldrig hade jag trott att det skulle vara svårt att lämna dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar