fredag 1 juni 2012

Svenskar i Benson

Idag anlände mamma och Johan till Benson. Jag stod och väntade i timmar vid hotellet på att de skulle dyka upp. Klockan halv tio körde de in på parkeringsplatsen och vi förenades alla tre i en stor bamsekram och glädjetårar rann nerför kinderna på oss. Dryga nio månader har passerat sedan vi sa farväl i Sverige och jag gick ombord på ett flygplan med en osäker framtid framför mig.

Vi hade hela dagen att tillbringa i Benson, då Chad och Missy jobbade som vanligt denna fredag. Jag agerade guide och vi gick på en liten rundtur i staden (vilket gick ganska fort). Vi tittade in på banken och hälsade på min värdmormor, jag visade dem järnvägsspåret och sedan besökte vi skolan. Där spanade vi in idrottsanläggningarna, hälsade på min värdmorbror och pratade med rektorn och annan skolpersonal. Sedan åt vi lunch på Whistle Stop och sedan bar det av till Bensons museum för att lära oss lite om Bensons historia. Därefter blev det glass från Dairy Queen och kaffe på stadens bageri. Sedan begav vi oss alla tre ut på landet för att åka ut till oss. Alla hälsade på alla och det kändes konstigt att alla var på ett och samma ställe. Mamma och Johan blev helt förälskade i våra kattungar och ville ta med sig dem hem, till Courtnis stora förskräckelse. Hon protesterade vilt. Chad hade ordnat med grillat; revbensspjäll och egenplockade sparrisar. Mamma och Johan delade ut presenter; dalahästar, fotbollskläder i svenska färger och en svensk kokbok. Sedan åkte vi in till staden för att se en privatvisning av Men in Black i 3D, som min värdmorbror hade ordnat. Dagen har varit intensiv och väldigt känsloladdad.

Mamma och Johan mumsar på en glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar