fredag 8 juni 2012

Chicago

Idag delade vi upp oss; jag, mamma och Johan spanade in Navy Pier och pappa besökte Art Institute. Det var skållhett ute idag och vi orkade knappt röra på oss. Vi slog oss  ned på en bänk på piren och där satt vi ett bra tag. Vi fick alla fina solbrännor då vi satt fullt påklädda i middagssol. Därefter utforskade vi den omtalade Magnificent Mile, en affärsgata med en massa fina butiker.

 Navy Pier var otroligt fint, men otroligt varmt.
 På den långa piren fanns det nöjesfält, barer och restauranger.
 Denna oansenliga bänk blev vårt tillhåll under merparten av dagen.
  Jag, mamma och Johan på Navy Pier, med utsikt över Lake Michigan.

Under kvällen gick vi och åt på en närliggande pub; Miller's. Där åt jag lamm för första gången på evigheter. Om ni inte har märkt det, så var Chad och Missy väldigt kinkiga när det kom till mat. De höll sig undan fisk, skaldjur, lamm och lever. Allt som jag gillar! Självklart åt de mycket annat gott, men det är en hel del maträtter som jag har saknat under året. Efter det välsmakande lammet gick vi igenom Milleniumparken. Där tittade vi på den legendariska Chicago-bönan, som kom till världen 2004. Är man i Chicago måste man se bönan, det bara är så. 

 Det är roligt att experimentera med reflektionen på bönan.
 En annorlunda bild på Chicagos stadssilhuett.
 Tittar man noggrant på den finpolerade ytan ser man tum-, finger-, hand- och skoavtryck.
Pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar