torsdag 7 juni 2012

Chicago

Efter att ha tagit oss in till Chicago med tunnelbaneförbindelsen The Blue Line, släpade vi med oss vårt bagage till hotellet. Även om jag inte har tokshopppat här i USA så lyckas man ändå samla på sig en hel del under ett år. Men nu var alltså allt nedpackat i väskor och ryggsäckar. När vi kom fram visade det sig att det var rena rama lyxhotellet som låg väldigt centralt och bra. I hotellobbyn blev det ett kärt återseende av min pappa. Det var så roligt att träffas igen!

 Palmer House, ett väldigt bra hotell!
 Mitt och pappas hotellrum, vars golv snabbt blev täckt av mina kläder.
Lobbyn.

Efter att ha fräschat upp oss på rummet var vi redo att ge oss ut på Chicagos gator igen. Att vara i en storstad som Chicago är rätt annorlunda efter att ha bott i en småstad som Benson där den högsta byggnaden var ålderdomshemmet med hela sex våningar. Vi åt en sen lunch på ett italienskt café intill Millenium Park. Sedan gick vi på stadsrunda med pappa som guide. Pappa hade anlänt några dagar tidigare, då han hade åkt direkt till Chicago från en kongress i San Antonio, Texas. Han traskade runt där i Chicago som om han inte visste något annat.

 Fin stadsbebyggelse.
 Utsikt över Chicago River.
 Jag njuter av den vackra staden Chicago!
 Chicago hade ett smart (men lite bullrigt) system med tågrälsen ovanför bilvägarna.
Pappsen agerar guide.
 I Chicago råder det ingen brist på skyskrapor.

På kvällen gick vi ut på restaurangrunda och fastnade till slut för en köttrestaurang. Där åt vi god mat och efter middagen gick vi, mätta och belåtna, tillbaka till hotellet för att sova. 

Chicago är en imponerande stad som jag gärna vill besöka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar