lördag 24 december 2011

Julafton

Efter att ha delat min säng med Courtney, var jag sådär lagom pigg när jag klev upp på julaftonsmorgon. Hon envisades med att sova på min kudde och varje gång jag flyttade över henne till hennes sida av sängen lämnade hon spår på min kudde i form av en pöl av dregel. Mysigt. Vi fixade och donade och gjorde oss i ordning. Vi åkte en sväng in till staden för en nödhandling. Runt tolvsnåret kom gästerna. Då blev det julbord á la Amerika. Julskinkan var på plats. För övrigt fanns det potatisgratäng, majs, gröna bönor och mycket mer. Ingen fisk så långt ögat kan nå. Till efterrätt fanns det, som vanligt, ett stort utbud av desserter; pumpapaj, blåbärspaj och olika sorters ostkakor. Efter matkoma och kortspel bar det av till vardagsrummet för julklappsöppning. Vi öppnade endast en bråkdel av julklapparna. Ändå tog det oss ett bra tag och vi fyllde sopsäck efter sopsäck med inslagspapper. Sedan gav vi oss ut i mörkret för att kolla på julbelysningen på ett närliggande hus. Väl hemma igen bjöds det på annat smått och gott. Det var min julafton, det. En mi vida Americana.

 Courtney.
 De röda kalasbyxorna jag fick av farmor kom till användning, dagen till ära.
 Jaylin och Janelle.
 Chris.
 
Sarah och Brianna.
 Holli.
 Richard trancherar julskinkan.
 Jaylin.
 Jarret och Jaylin.
 Jarret och Tabitha.
 En funderande Jarret.
 Courtney med sitt nya förkläde.
 Missy, bartendern, blandar några sex on the beach.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar