fredag 9 december 2011

Köttigt värre!

KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS! Skrolla neråt på egen risk! Efter en dag full av prov var jag tacksam över att det var slutet på skolveckan. Ikväll tog vi Chads pickup och åkte till hans bror James. Resten av fredagskvällen tillbringades i hans garage där vi tillverkade korv. Allt från prickigkorv till bratwurst. Det var en spännande process. Först malde vi ner stora köttstycken till köttfärs. Sedan tillsatte vi kryddor och sedan fyllde vi lammtarmar med köttfärsen. Mumma! Det var tomteverkstad på högsta nivå. Min arbetsuppgift var att stoppa ner köttstycken i köttkvarnen. När köttet sedan var malt och skulle ner i lammtarmarna, var min uppgift att knyta ena änden på lammtarmarna. När det började närma sig midnatt var vi klara och hade gjort korv av 150 pounds kött (vilket motsvarar ca. 70 kilo). Med oss fick vi en stor kartong full av korvar så det räcker för en hel armé. Nu blir det till att sova! God natt!

 Jag och vodkan var kvällens svenska bidrag. Ingen alkohol för mig, dock!
När jag först såg detta var jag nära på att tuppa av.
 Efter ett tag började jag och Codi vänja oss och vi
använde den ovanliga rekvisitan för att ta lite bilder.
 Makabert värre.
 Här blir korvarna rökta.
 Chad är jobbartagen. I bakgrunden kan man skymta James.
 Varför associerar jag till Sweeney Todd?
 Fina lammtarmar som påminner om pasta.
 Korvtillverkning på högsta nivå.
Fina bratwurst.

En helt vanlig fredagskväll i Benson, Minnesota!

3 kommentarer: