onsdag 21 december 2011

Tripp till Willmar

Idag var vi över till grundskolan här i Benson, Northside Elementary School. Barn i årskurs tre fick fråga oss utbytesstudenter en massa frågor. Det var riktigt roligt. Först var det samma personer som räckte upp handen hela tiden, men efter ett tag räckte större delen av klassen upp handen. De fick vänta länge på deras tur och när de äntligen fick ordet, då hade de glömt frågan! Vi fick frågor om mat, högtider, arkitektur, allt!

Efter skolan gav det sig av till Willmar för lite julshopping. Vi var även tvunga att skriva ut mina foton till årsboken. En babybild, en bild från när jag gick i första klass och en bild från i år. Sedan blev det middag på Arby's.  Vi var hemma till 23.00. Jag som hade planerat att slutföra mitt psykologiprojekt och lägga mig tidigt ikväll. Nu blir det till att skriva klart det över lovet. Imorgon är nämligen sista dagen i skolan innan jul. Yey!

 Jason, Sarah och Jarret på Arby's.
 Courtney.
 Brian.
Sheryl och Jarret.

På vägen hem från Willmar åkte vi förbi ett hus med galet mycket julbelysning. Vi har några sådana hus här i Benson, men det här var något i en annan kategori. När vi körde runt fanns det skyltar där det stod att vi skulle hitta en speciell kanal på radion. Efter vi hade rattat in kanalen spelades det julmusik och julbelysningen blinkade ikapp med musiken på radiokanalen! Allt var anordnat av frälsningsarmén. Jag kan inte förstå att folk bodde i det där huset. Risk för epilepsianfall dygnet runt, tjugofyra timmar om dygnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar