onsdag 28 december 2011

Tredje gången gillt

Även denna kväll lagade jag merparten av middagen. Vi lagade manicotti, en italiensk maträtt som jag aldrig hade hört talats om. Det är små pastarullar som man fyller med köttfärs, keso och mozzarellaost. Man lägger rullarna i en form och häller på hemmagjord tomatsås. Det smakade ungefär som lasagne, kanske lite godare.

Ikväll kom Codi hit, efter att ha firat jul med sin mammas familj. Det här med minst två jular är jag ju van vid från förr. Antingen firades julafton här och juldagen där, eller vice versa, och sedan blir det vanligtvis jul igen på annandag jul hos farmor och lite senare blir det jul med Södertäljeborna. Julfirandet är sig aldrig likt från det ena året till det andra, men ett som är säkert är att det är utspritt på julafton, juldagen och mellandagarna. Därför blir det inga krokodiltårar för min del när julafton är över, då jag vet att det kommer mer. Vi försökte spara de mesta av presenterna som var inom vår familj till ikväll. Självklart bildades det ännu ett berg av julklappar under granen när det förbereddes inför julklappsöppning nummer tre. Jag fick många fina julklappar, såväl svenska som amerikanska. Jag tackar så mycket för alla fina julklappar och julkort som jag fick med posten. Ikväll kan jag frossa i Marabou. Lycka. Ni vet vilka ni är. Tack! 

 Ännu en kväll fick vår stackars julgran julklappar under sig.
 Codi i full färd med att öppna julklappar. Bortskämd unge må jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar