lördag 17 december 2011

Shopping, sightseeing och "Holidazzle Parade"

Idag gick vi upp i ottan för att få ut det mesta av staden Minneapolis. Vi åt en rysligt god hotellfrukost, sedan bagav det sig av på Minneapolis gator och skylines. Vi shoppade, vi besökte x antal kyrkor, kollade på en massa modern konst och medverkade i en julparad.  Julparaden pågick i en timme i bitande kyla. Jag var Alice i underlandet och jag hade ett par spelkort som följeslagare. Jag dansade, gjorde high five med småungarna och sjöng. Helt galet! Men kul var det! Det var svårt att ta bilder på självaste paraden när man själv var med i den, men googla "Holidazzle Parade" så kanske ni får en bild av hur det såg ut! Klockan närmade sig åtta när vi äntligen kunde ta av oss våra kostymer (peruken kliade som in i Norden). Då hittade vi en mysig pub där vi åt varsin hamburgartallrik.

 En väldigt känd katedral i Minneapolis.
.
 Jag och Chris.
 Strike a pose!
 Jag och Sarah.
 Galet fin kyrka.
 Imponerande kupol.
 
Tydligen en väldigt känd staty.  
 
 En fin park.
 Jag förstår mig inte på modern konst.
 Jag och Chris i det gröna.
 Ett galleri med modern konst.
Chris som soldat, jag som Alice i underlandet och Sarah som Wendy från Peter Pan.
Hamburgare på en mysig bar efter paraden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar