tisdag 24 januari 2012

Barnvänligt

Mitt språkbruk har förändrats drastiskt sedan jag korsade Atlanten. Här bor jag nu med en fem-åring, en två-åring och en tolv-åring (varannan helg). Därmed är det strikt förbjudet att svära. Jag tror inte att jag har svurit sedan jag kom hit. De enda tillåtna "svordomarna" är god dang it, darn it, shoot och freaking. Då dessa svordomar är alltför mesiga för mig, väljer jag helt enkelt att inte använda några svordomar alls. Det enda undantaget är att jag svär åt Josie, hunden, då hon hoppar upp i min säng varje morgon klockan tre. Då blir det blir långa svordomsramsor på svenska. Fast än en del av min tankeverksamhet är på engelska, är det dock några ord som kommer ut automatiskt på svenska. Svordomar är ett exempel.

Jag lyckades byta ut min study hall till astronomi. Det var lite krångligt, men kul! För övrigt ligger Bonnie fortfarande på äldreboendet och hon har antagligen inte många dagar kvar. Jag och Courtni fikade efter jag kom hem från skolan. MYSIGT!

 Chai-té med honung är en mirakelkur för halsont.
Courtni filosoferar över livet över en kopp isté.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar