fredag 6 januari 2012

Basketmatch

Efter skolan ringde jag farmor, då det var hennes födelsedag (eloge till mig för att jag kom ihåg, något man inte kan ta för givet). Hon blev positivt överraskad över att jag ringde. Vi har haft en del brevkontakt, men jag har inte hört hennes röst sedan jag träffade henne ett kort tag innan jag flög över Atlanten den 27:e augusti. Det var riktigt roligt att höra att hon mådde bra och att hon hade haft släkten där under dagen för att fira henne.


Fredagkväll innebär ofta basketmatch. Så var även fallet ikväll. Jag, Sarah och Juliane åt middag på Jimmy’s. Något som jag inte kan få nog av är deras pizza fries, en liten vitlökskryddad Calzone som endast innehåller ost. Man får med liten skål med tomatpuré som man kan doppa det i. Detta är endast förrätten. Till varmrätt åt vi vanlig pizza. Basketmatchen var jämn och, för ovanlighetens skull, väldigt spännande. När det nästan var avgjort fick jag myror i brallan och kunde inte sitta still längre. Då försökte vi hinna med att köpa Ben&Jerry's innan stängningstid (21.00). Klockan var väl sisådär kvart i när vi lämnade skolan. De stängde affären mitt framför ögonen på oss. Högst ohyfsat! Sedan väntade sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar