måndag 23 januari 2012

En ny termin har börjat

Nu har vårterminen dragit igång. Med några nya kurser på schemat ser nu den vanliga skoldagen lite annorlunda ut. Några helårskurser har flyttat block och innebär därmed nya tider och nya klasskamrater. Jag har även tre nya halvårskurser; konst, keramik och webbdesign. Konst och keramik verkar riktigt lovande. Jag fick rikligt med beröm för min teckning som föreställde min högra känga. Kursens första uppgift var nämligen att avbilda sin sko med s k contour outlines. Under keramiken hade vi säkerhetsgenomgång och pratade klassregler. Vem hade kunnat tro att handskas med lite lera kunde vara så riskfyllt? Webbdesign verkar riktigt roligt och vi fick idag öva på att göra en egen hemsida. Det är inte så svårt som man kanske kan tro. Jag ska även försöka ändra min study hall (läxhjälp) till astronomi. Vi får se hur det går med det. Om det finns plats för mig, blir detta min första naturvetenskapliga kurs. Det är ett stort steg för en samhällsvetare som jag.

-Terminsrapport från en skolpigg Caroline Graf-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar