måndag 14 november 2011

Basket

Första basketträningen idag. Jag är helt utmattad...tre timmar intensivt spel. På första träningspasset! Ingen mjukstart här inte. Mitt bollsinne är ju sisådär och min kondition och min muskelstyrka är väl, hmm...inte riktigt på topp, så att säga. Helt fel kläder lyckas jag alltid ha på mig på första träningen. Det var samma sak på första terränglöpningsträningen, då jag dök upp i sneakers, basketshorts och en T-shirt omklippt till ett linne (detta var när mitt bagage fortfarande var på villovägar så samtliga plagg var lånade). Idag hade jag på mig löpartights och linne, då alla andra hade på sig shorts á la 50 Cent och basketlinnen. Ironiskt nog. Jag kan inte riktigt säga att basket är min favoritsport. Dessvärre hamnar det ganska långt ner på (den väldigt korta) listan med acceptabla sporter enligt Caroline Graf. Detta på grund av ett nästintill obefintligt bollsinne och oförmåga att tänka snabbt. Jag är inte självkritisk. Bara ärlig. Dock hindrade inte detta mig från att ha kul idag. Tjejerna i laget var otroligt hjälpsamma och försökte hjälpa mig så gott de kunde. Jag ska bestämma mig för om jag vill fortsätta med basket i mitten på nästa vecka. Tills dess är det träning varje dag efter skolan som gäller!

Usch! Prov i amerikansk historia imorgon. Depressionen under 1930-talet är inte det mest intressanta här på jorden. "Men plugga måste man, annars återvänder man till sitt hemland." Det rimmar! Ett vackert citat av Caroline Graf. För som utbytesstudent måste man nämligen få minst ett C i betyg. Annars är det bara att sätta sig på ett plan tillbaka till Sverige. Livet är hårt! Med detta sagt, vill jag nu önska er en god natts sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar