tisdag 22 november 2011

Fy tusan för basket!

Jag lyckades inte hålla mig till min tidsplan; att vänta till Thanksgiving och därefter bestämma mig för om jag ville fortsätta med basket eller inte. Jag pratade med min skräckinjagande coach. Hon tog det förvånansvärt bra! Hon sa att jag var välkommen att komma och umgås med laget, fastän jag inte är med i laget, vilket är ett erbjudande jag eventuellt kommer uttnyttja då basketlaget består av ett gäng (mestadels) trevliga tjejer. Det är sporten i sig som jag inte gillar. Har aldrig gillat. Det var hur som helst värt ett försök. För att hålla mig i trim under vintern funderar jag istället på att skaffa ett gymkort på gymmet här i staden. Ingen träning och mitt dagliga kaloriintag är ingen bra kombination och bådar inte gott för en framtida löparsäsong i vår.

Sista dagen i skolan imorgon denna vecka med anledning av Thanksgiving. Självklart har tre lärare lyckats pricka in samma dag för ett prov i tre ämnen; psykologi, amerikansk historia oxh spanska. Resten av kvällen ska ägnas åt Franklin D. Roosevelt's "New Deal" och min historiebok.

Men FÖRST två bilder som indikerar vilken rysskyla som har gripit tag om Benson och dess invånare. 

 Vårt elskåp är tillverkat i Kanada.
Istappar från vårt garagetak som är minst en halvmeter långa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar