torsdag 24 november 2011

Thanksgiving

Åh herregud! Min mage kommer spricka vilken sekund som helst! Jag har ätit på tok för mycket! När jag vaknade imorse skippade jag frukosten för att kunna äta maximalt med mat. Är det buffé så är det! Bufféer är upplagt för att man ska äta för mycket. Kalkon med fyllning, rostbiff, glaserade morötter, majs och potatis i mängder var bara några av de delikata alternativen som fanns att välja på. Allt ser så gott ut och när man tar lite av allt gott så slutar det ändå med att hela tallriken är täckt av mat. Sedan är det dags för portion nummer 2. Då tar man endast av maten som man vet är god. I slutet av sin andra portion knäpper man diskret upp jeansknappen och kan på sätt äta lite till. Sedan får vi ju inte glömma dessert. Hela åtta olika desserter fanns det att välja på. Pumpapaj var ju såklart ett måste. Jag hade aldrig prövat pumpapaj tidigare och jag måste säga att jag har fått en ny favoritdessert. Ännu godare blev det med vispgrädde till.

 Sheryl skär upp pumpapajen.
 Galet god cheesecake.

Ikväll startar Black Friday, den galnaste rean som människan har skådat. Fast det vet ju inte jag. Jag har bara hört rykten om denna rea. Den startar vanligen vid midnatt och pågår hela natten. För något år sedan blev en man ihjältrampad vid öppningen, då den shoppinggalna folkmassan rusar in i affären för att roffa åt sig de billigaste reavarorna. Många handlar alla sina julklappar på Black Friday. Jag ska försöka handla några julklappar om jag hittar något som skulle kunna passa. Vi ska åka till Willmar och försöka hinna med Walmart, Target och Herbergers. Vi får se om jag överlever denna natt. Önska mig lycka till. Nu väntar en hink med kaffe för att hålla mig vaken natten ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar