onsdag 16 november 2011

Elevrådsmöte i Minnewaska

Idag var var det ett elevrådsmöte för alla elevråd i närområdet i Minnewaska. Jag är inte med i elevrådet, utan jag blev inbjuden på grund av att jag var en utbytesstudent.  En chans att slippa skolan och Benson för en dag och få gratis lunch. Jag tackade givetvis ja. Efter en halvtimme i en fullpackad skolbuss var vi framme vid Minnewaskas skola. Utsikten från skolan var en närliggande sjö. Väldigt vackert. Kan jämföras med Benson High School:s utsikt som är Bensons kyrkogård. Under mötet gick alla utbytesstudenter upp på scenen och presenterade sig. Det verkar som att elevråden här inte har lika mycket att säga till om som i Sverige. Här är elevrådens största uppgift att anordna evenemang. Alltså inte så mycket om att förbättra skolan. De hade anordnat en fiskdamm och jag lyckades fiska upp en ful mössa och ett lila pärlhalsband (á la tröstpris på Gröna Lund). Hur som helst var dagen väldigt lyckad och bjöd på många trevliga upplevelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar