fredag 11 november 2011

Veteran's Day

Idag är det Veteran's Day här i USA. Igår firades det i skolan. Det var en väldigt högtydlig ceremoni på Benson High School. Min kör sjöng Star-Spangled Banner (jag kunde den nästan utantill) och Song for the Unsung Hero, två väldigt patriotiska sånger. Skolbandet spelade. Några krigsveteraner gick upp på scenen och höll tal, likaså några elever. De visade en video med män från närområdet som hade krigat i diverse länder, däribland Korea, Japan, Vietnam, Irak och Afghanistan. De hade även någon ritual, då de vek den amerikanska flaggan 14 gånger. Mot slutet av ceremonin reste sig alla up och riktade uppmärksamhet till den gigantiska USA-flaggan, som hängde på väggen. Högra handen placerades på vänster bröst och alla mumlade Pledge of Allegiance. Har ni någonsin hört talas om att amerikanare är stolta över sitt land? Jag kan intyga att stämmer!

Idag är det alltså Veteran's Day på riktigt. Det firades igår med anledning av att vi är lediga från skolan idag. För min del firades det med en klipptid. Det kändes fräscht att bli av med de slitna sista centimetrarna av håret. Därefter gick jag och Sarah till Diary Queen. Åh, herregud! Diary Queen stänger denna helg. Hur ska jag överleva hela vintern utan deras glass?! Hursomhelst, efter att ha avnjutit en glass i solskenet gick vi till Bensons äldreboende för att hälsa på Brian, Melissas pappa. Han har nyligen opererat axeln och bor för tillfället där. Sedan bar det av till en av Bensons mataffärer; Darold's Supervalue. Jag har Marabou-abstinens och all choklad här är Hershey's, som smakar avföring. Igår hittade jag två nya sorter. Jag har bara provat den ena. Ingen hit. Allt jag vill ha är en söt-sliskig Marabou. Ska det vara så svårt?! Hoppas att den andra smakar bättre! Nog om choklad. Middag åts med ett stort sällskap på Duffy's, en supermysig, irländsk pub här i Benson. Därefter gick jag och Sarah och såg Paranormal Activity 3. Pinsamt dålig. Det mest skrämmande i biosalongen under föreställningen var trailern för en annan skräckfilm som jag blev väldigt sugen på att se; The Devil Inside.

 Banana Cream Pie, ett av världens sju underverk.
 Mozzarella sticks finns på menyn på Duffy's! Jag är räddad!
 Galet mysig pub. Synd att man inte får beställa öl.
 En retro popcornmaskin.
Inte sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar