fredag 4 november 2011

Galen i rådjur

Imorgon inleds rådjursjakten här i Minnesota. Jakt är en riktigt stor grej här i Benson. Många av killarna här jagar, ung som gammal, lärare som elev. Alla jägare har varit helt exalterade idag inför den stora dagen. Jag får inte springa på stora vägen längre för Chad och Missy, då de är rädd att jag ska bli skjuten av en galen jägare. Tydligen är de som jagar rådjur den värsta sorten. Chad jagade rådjur förr, men övergick till fasanjakt då rådjursjägarna skrämde honom. De kunde göra i princip vad som helst för att skjuta det största rådjuret. De äter inte ens upp köttet. Endast hornen sparas och används som en trofé. Självaste rådjuret kastas bort. Inte okej!

Dagens ros går till...(trumvirvel)...Pete, min busschafför. Då både Missy och Chad har halvtaskigt morgonhumör, så är Pete den första leende personen jag träffar. Han säger alltid "My favorite Swedish girl!" när jag stiger på bussen. Imorse hade han dessutom en fin hatt på sig. Det gjorde min dag.

Pete, busschaffisen, peppar inför jakten imorgon.

Såhär på eftermiddagen har jag varit inne lite på FaceBook, samtalat med mamma och Johan på Skype och dansat med Courtney. Att dansa med henne framför spegeln en kvart varje dag får bli min aktivitet under vintern. Nej, jag ska faktiskt börja med basket och se om jag kan bota min bollrädsla. Jag tror att basketträningarna börjar i nästa vecka. 

2 kommentarer:

  1. Vad tusan... kasta det fina rådjursköttet, det var det värsta jag hört! Tur att Chad slutade med den jakten. Äter man upp fasanerna då? Skicka köttet till mig annars. /mamma

    SvaraRadera
  2. Jag vet, skandal! Fasan ater vi garanterat upp! Puss!

    SvaraRadera