måndag 7 november 2011

Helgen i korthet

Jag ber om ursäkt för alla missade Skype-samtal denna helg, men vi har inte haft någon internetanslutning. Jag tror bestämt att det skulle komma ut någon tekniker idag. Hoppas, hoppas! Just nu sitter jag i skolbiblioteket och skriver detta inlägg. Om jag fattar mig kort så är det för att tangentbordet inte har de tre sista bokstäverna i det svenska alfabetet. Istället har jag googlat fram vårt alfabet och sitter nu och kopierar och klistrar in å,ä och ö som en galning.

I lördags åkte vi till Willmar för lite shopping. Jag hittade en bra vinterjacka. Nu är jag helt utrustad inför vintern! Jag unnade mig också en tidig julklapp. En parfym! Ingen satans Eau de toalett, utan en riktig parfym. Jag fick hosta upp tvåhundra kronor extra, men det var det värt. Jag blir galen när man måste spraya på mer under dagen för att doften försvinner på en timme. En riktig parfym kan man till och med känna doften av dagen efter. Det är så det ska vara! 

 Guccis Guilty Eau de Parfym, som jag har suktat efter så länge.

Lördag kväll tillbringades med Sarah, Julie-Ann, Chris och Vince, vårt lilla gäng bestående av utbytesstudenter. Vi härjar på Bensons gator och orsakar trubbel vart vi än drar fram. Jimmys Pizza var vårt första mål. Efter en middag bestående av pepperonipizza var tanken att vi skulle gå till Bensons bowlinghall. När vi kom dit hade de stängt på grund av att de inte var några där. Lantisfasoner! Istället gick vi hem till Vince och kollade på filmen ”21”, som var förvånansvärt bra. Ett tillfälle att dregla över Jim Sturgeiss kan aldrig vara fel! Jag undrar om han är britt eller amerikan. Kanske bara...schizofren? 

 Vårt lilla möte för utbytesstudenter på Jimmys.
 En vacker dag kommer jag också hjula.

Igår stekte jag svenska pannkakor till familjen. Mycket uppskattat! Alla åt för mycket och efter maten satte vi på en film och alla tog en tupplur. 

Fyra dagars skolvecka denna vecka. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar