söndag 27 november 2011

Christmas stroll

Idag åt vi brunch bestående av "hash browns" (påminner om rårakor), äggröra och köttfärsbiffar. Courtney skolkade från söndagsskolan, därav kunde allihopa äta frukost tillsammans. Söndagsmornar är vanligtvis den tid då jag skypar med familj och vänner, så då brukar jag oftast ta med mig frukost upp på rummet. Jag skypade med både mor och far igår, så jag tänkte att en Skype-fri söndag kunde vara bra för mig. Vid tolvsnåret åkte vi in till staden. Idag var det nämligen "Holiday Stroll Day" i Benson. Detta innebär att alla affärerna är öppna och bjuder på kakor och varm cider (hjälp, vad jag saknar glögg). Med "alla affärerna" menar jag de tre affärerna i Benson som är värda att gå in i. Därav blev vår "christmas stroll" väldigt kort. Inne på Clark's kunde man ta bilder med tomten. Alla barnen var livrädda. Hur som helst så fick man gratis fika. Det är värt en tripp till staden. Nu ska jag hjälpa Chad att städa garaget. Glad första advent på er svennar där borta! Ni ska veta att jag hade kunnat döda för lite glögg och en lussekatt, så se till att njuta riktigt ordentligt!

3 kommentarer:

  1. Ja, det är gott! fick både glögg & lussebulle i går. Baka lite lussebullar vetja? finns saffran? skall jag skicka?

    SvaraRadera
  2. Hahahah, vad sa du att det var i dom dar sa kallade "hasch browns" saru?

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag var tvungen att dubbelkolla att det verkligen stavades "hash som i hash" och det gjorde det. Inget hash dock, jag lovar! ;)

    SvaraRadera