torsdag 6 oktober 2011

16:e plats!

Igår tävlade jag i terränglöpning igen i Sauk Center, en stad i mitten av Minnesota, och hör och häpna; jag kom på 16:e plats! Jag slog även personligt rekord! Jag vet inte hur många som sprang igår, men tro mig, det var många. Jag fick ett pris i form av ett fint band i siden. Bara topp-tio fick medaljer. Nästa tävling ska jag sikta på en medalj!

Inatt drömde jag om min coach i terränglöpning. Vi var på en buffé tillsammans och hon tipsade mig om att de grillade kyckligklubborna var väldigt goda. Gud vad jag är tjock som drömmer om mat. Hur som helst, det var inte det som var poängen. Det jag skulle komma till var att hon i drömmen pratade svenska. Detta trots att jag bara har hört henne prata engelska. Hmm, jag har hört rykten om att man ofta börjar drömma på engelska en bit in på sitt utbytesår. Det ska tydligen vara en ganska häftig upplevelse. För mig (som för övrigt har blivit ett riktigt Freud-freak sedan jag började läsa psykologi och har börjat tolka varje dröm jag minns) är detta väldigt intressant. Dock verkar det som att jag drömmer svenskare drömmar här i USA, än hemma. Imorse vaknade jag med truddelutten från "Vi på Saltkråkan" på hjärnan. "Nu är våren kommen" gick jag runt och visslade på medan jag gjorde mig iordning. Det kallar jag svenskt.  

Idag har jag och Melissa kollat på "Bridesmaids". Den var faktist ganska rolig. Jag var otroligt skeptisk när jag såg omslaget. Jag är fasligt trött på alla amerikanska, kommersiella komedier med bröllopstema, men jag gav den en chans och den var helt okej.

 
Fortfarande kameralös. Bilden kommer från Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar