tisdag 18 oktober 2011

Min sista tävling i terränglöpning


Jag sprang idag, trots knäskadan. Jag kände att jag var tvungen att springa då det var min allra sista tävling. Jag slog inte mitt personliga rekord, men jag var stolt över migsjälv för att jag ens lyckades springa hela loppet. Det blåste iskalla vindar och temperaturen låg på ca. 40 °F, vilket är ca. 5 °C. Solen sken dock hela eftermiddagen så det hjälpte lite. Eftersom att uniformen, som består av shorts och linne i något übertunt material, måste vara synlig när man tävlar, så är det enda man kan göra att ha tights undertill och en långärmad tröja under linnet för att bli snäppet varmare. Vilket ändå inte är särskillt varmt om det är så kallt som det var idag. Träningarna kommer fortsätta till slutet av oktober månad. Tack och lov för det! Då behöver jag inte tänka på att börja äta nyttigt än. Men nu blir det till att plugga. Jag har ett stort engelskaprov imorgon på de första arton kapitlen i The Adventures of Huckleberry Finn. Jag förstår absolut ingenting av handlingen. Till och med de amerikanska studenterna har svårt att förstå vad som händer i boken! Nej, nu blir det "chapter reviews" på Wikipedia för hela slanten!

 Vi sprang på golfbanan Pomme De Terres som ligger strax utanför staden Morris. Väldigt bildskön.
 Solen värmde i alla fall lite grann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar