söndag 23 oktober 2011

Söndag

Idag tillbringades hela förmiddagen framför datorn för att skypa med familj och vänner. Sedan hjälpte jag till med lite diverse sysslor i trädgården. Hängde tvätt, matade Cruz, bar hinkar med majs och slängde skräp. Jag har alltid undrat hur de gör med sophantering här ute på vischan. Inte kommer det någon sopbil hit iallafall, det är ett som är säkert! Jag har bara sett de fulla sopsäckarna släpats ut till garaget. Jag misstänkte att de senare fraktades in till stan för att lämnas in till någon slags sopcentral. Idag fick jag svaret. Vi slänger dem i en sophög på baksidan som vi senare tuttar eld på. Inte särskilt miljövänligt, skulle jag tro. Jag antar att Sverige ligger steget före när det kommer till sophantering och miljömedvetenhet. På eftermiddagen drog vi in till staden för att fira Chris som fyller 17 år här i veckan. Han tjatade om att det betyder otur i Tyskland om man får gratulationer på en annan dag än sin riktiga födelsedag, så nu är han dömd till undergång påstår han. Stackars Chris. God tårta var det iallafall! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar