måndag 10 oktober 2011

Andra plats, ny kamera OCH ny mobil

Ja herregud, det är nästan för mycket! För mycket bra grejer på en enda dag! Japp, 2:a plats blev min placering på dagens tävling som ägde rum på Bensons egna golfbana. Helt underbart!

Efter att ha levt i 10 dagar utan kamera, har jag nu, ÄNTLIGEN, köpt en ny kamera. Efter att ha utforskat djungeln av digitalkameror köpte jag tillslut en Sony Cyber Shot 16.1 DSC-W570 med 16.1 megapixlar. Jag är minst sagt överlycklig! Dock har jag inte provat den än, så ska väl inte ta något för givet, men i alla tester den har varit med i har den klarat sig riktigt bra. En ny kamera innebär att min gamla går i graven. Den har varit med mig länge och hade ett högt personligt värde om inte annat. Det var nämligen min första kamera och jag betalade den med egna pengar. Jag tror banne mig att den var 4 ½ år gammal. En fin, rosa Casio Exilim var det. Den har hängt med mig på många äventyr. Det är med sorg i hjärtat jag säger farväl till en gammal följeslagare.

Vila i frid.
Min nya ädelsten. En ny era har börjat!

Ytterligare en teknisk pryl som jag fick idag var en ny mobiltelefon. Heh, förvänta er ingen smartphone med 5" touch screen. Nej, det här är en Tracfone. Den simplaste mobilen du kan tänka dig. Ingen Mp3-spelare, kamera eller internet. Den har inte ens några spel! Det positiva med denna mobil (och den enda anledningen till att jag köpte den) är att jag inte behöver binda mig till något kontrakt på 2 år. Jag betalar endast för antalet minuter jag ringer för. Dock ska min kära mor skicka min svenska mobil hit som jag kan lyssna på musik på, om inte annat. Jag börjar nämligen bli grovt trött på countrymusik vilket är det enda folk lyssnar på här. Till och med hiphop skulle vara som balsam för mina öron. Att se mig göra ett sådant uttalande borde få Interpol att lägga fram en proposition: förbjuda countrymusik. Nu kallar sängen. God natt!

2 kommentarer:

  1. De är lite lika tycker jag, kul att se vad du tycker om den nya.Puss

    SvaraRadera
  2. Jo, de är rätt lika. Har båda här framför mig och de är precis lika stora. Fast Casion var rosa och den här är silvrig. Stor skillnad ju! Har inte haft tid att prova den än, men snart så! Puss!

    SvaraRadera