torsdag 20 oktober 2011

Höstpromenad och bio

Efter en underbar sovmorgon och en lång frukost, tog jag och Courtney varsin barnvagn; i min satt Jarret och i Courtneys satt hennes två dockor, och vi gick allesammans ut på en långpromenad med Cruz och Josie. Solen sken och det var riktigt friskt ute.

 Jag och Jarret. I bakgrunden ser man även vår uppfart och huset.
 En helt fantastisk bild på Jarret.
 Courtney och hennes dockor.
 Detta är vad som återstår av de en gång så vackra majsfälten.
 Helt otroligt! Josie och Cruz på bild. De leker så vilt och är ständigt i rörelse, vilket gör det nästintill omöjligt att plåta dem.

Senare bar det av in till staden för att gå på bio. Vi såg Contagion. Filmen var lite av en besvikelse. Den var alldeles för lång och inte alls så spännande som jag hade hoppats på. Den var uppbyggd som alla andra virusfilmer; de upptäcker viruset, viruset sprider sig, folk får panik, vaccinet kommer och epidemin är slutligen över. Problemet med denna film var att samtliga steg i virusfilmsprocessen var galet långsamma och när vaccinet äntligen kom, ja då fortsatte filmen i en halvtimme till! Nja, ingen höjdare. Surt eftersom att det var många bra skådisar i den. Efter bion gick vi till Jimmy's Pizza.

 Den kända bion i Benson; DeMarce's!
Chris, Vince, Julie-Ann och Sarah.

Lite oplanerat var vi 5 av 7 utbytesstudenter i Benson, som gick på bio igår. Det var inte riktigt meningen. Först var det bara två, sedan bjöd någon in sigsjälv, den personen bad en annan följa med och så vidare. Annars försöker vi att inte umgås alltför mycket med de andra utbytesstudenterna här i staden. Jag är ju här för att lära mig om den amerikanska kulturen. Då gäller det att lära känna de amerikanska ungdomarna.  Problemet är att de amerikanska studenterna har en tendens att hålla sig för sigsjälva. Jag har en teori angående detta. Benson High School tar emot en hel del utbytesstudenter varje år, trots att det är en så liten stad. Detta år är vi sju, vilket jag tycker är många. Tidigare år har det varit ännu fler; 14 förra året och ännu fler året innan. Detta resulterar antagligen i att amerikanarna har haft erfarenhet av européer tidigare. Vi är alltså inte alls lika exotiska och spännande längre! Självklart har jag många vänner i skolan, men inte vänner som jag hittar på något med på fritiden. Därför blir det lätt att man umgås med de andra utbytesstudenterna som har samma problem. Då tycker de amerikanska ungdomarna att utbytesstudenterna bara hänger med varandra, och detta ökar inte direkt chanserna för att de kommer inkludera dig som en i gänget och hux flux så har det blivit en ond cirkel. Hmm, ska nog se till att prata med min områdesrepresentand om detta. Det är ju trots allt det de är till för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar