lördag 22 oktober 2011

Shopping!

Idag spenderades hela dagen i Crossroads shoppingcenter i Saint Cloud. Jämfört med Mall of America var Crossroads yttepyttelitet, men om man jämför med ett vanligt köpcentra i Sverige så var det ENORMT. Med fem varuhus inuti shoppingcentret, en massa klädaffärer och galet många restauranger var det lätt att gå vilse! Jag hade förberett mig väl genom att spana in de aktuella affärernas utbud på nätet och tänkt ut vilka butiker jag skulle kika i och när det kom till de viktigaste inköpen, det vill säga vinterskor och skolväska, så hade jag redan bestämt mig för vad jag skulle köpa och sett till att de fanns i lager i affären. Därför blev ett kontrollfreak som jag otroligt irriterad när inget av dessa fanns att hitta. Bor man i världens minsta stad och sällan åker till ett stort shoppingcenter, då vill man passa på och köpa allt som man behöver när tillfället givs. Vilket, som sagt, inte är särskilt ofta. Det fanns ingen tid att förlora. Det gällde att handla snabbt. Så därför var det bara att glömma mina planer och se vad som fanns att köpa istället. Så denna dag har gått i spontanitetens tecken. Vilket gick väldigt bra!

Dagen i bilder och, med risk för att bli tagen för en oseriös modebloggare, ett axplock av vad jag köpte. 

 
Julie-Ann.
Sarah tittar demonstrativt ner då hon tycker att jag tar på tok för många bilder. Jag förstår inte alls vad hon menar.
 Jag gjorde revolution mot Subway, som jag är galet trött på vid det här laget. Chicken Teriyaki. Otroligt gott.
 Dagens prio nummer ett; gedigna vinterskor. Mer gediget än såhär kan det nog knappast bli.
 Hollister! Alla killar som jobbar på Hollister är långa, doftar gott och ser sjukt bra ut. Bra försäljningsknep. Funkar för mig!
 Handstickade, ekologiska sockor tillverkade av någon Inkaindian i Sydamerika.
 Stuprör. Här går alla glatt runt i bootcut á la 70-tal. Jag kommer inte anpassa mig. Jag kanske köper ett par utsvängda jeans mot slutet av året. Fast då mer som en souvenir.
 
Kan man göra annat än att älska stickat?

2 kommentarer:

  1. Ursnyggt!! särskilt stövlarna.... Lollo har nästan lika.

    SvaraRadera
  2. Man tackar, man tackar! Nu kommer jag garanterat att hålla mig varm i vinter!

    SvaraRadera