lördag 15 oktober 2011

Powerwalk och seniorbilder

Idag var jag och Cody ute på promenad. Det var meningen att det skulle vara en joggingtur men eftersom mitt högra knä håller på och dummar sig så blev det "powerwalk" istället. En kompromiss. Det känns som att en sena i knät hamnar snett då och då. Jag får se om jag kan springa på tisdag då vi har en stor tävling, där alla lag i länet är med och tävlar.

 Cody promenerar i rask takt.
 Yield. Slog upp det i ordboken. Det betyder "lämna företräde". Man lär sig något nytt varje dag!
 Satan i gatan, vilken bildkvalité! Jag tror jag har hittat min kameras starka sida; närbilder! Vi hittade en fjäril med en förstörd vinge på vår promenad.

Efter lunchen sminkade jag mig och plattade håret. Sedan bar det sig av till Chads föräldrars hus där vi tog lite bilder till årsboken. Vi hade ett ovanligt svenskt skjul i bakgrunden på några av bilderna. Rött hus med vita knutar. Låter det bekant? Eftersom de bor på en bondgård så använde vi även en liten griskulting som rekvisita. Den var vettskrämd och efter si-sådär två bilder så kände jag hur något strilade ner i ärmen på min skinnjacka. Suck... Min jeansjacka har redan blivit stulen och min skinnjacka luktar nu av grispiss! Nu har jag bara vinterjackan kvar! 

 Courtney hjälpte mig att göra mig iordning och välja kläder.
Den ser ju väldigt söt och oskyldig ut, men låt er inte luras av dess oskyldiga yttre. Griskultingen var född ond och dens enda plats här i världen är på julbordet! Kokt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar