måndag 17 oktober 2011

Höst

Hösten har definitivt kommit till Minnesota. Löven börjar falla från trädkronorna och temperaturen letar sig allt oftare ner under noll-strecket. Inte med Fahrenheit-grader mätt. Enligt Fahrenheits temperaturskala är vattnets fryspunkt 32 °F och kokpunkten ligger på 212 °F. Helt ologiskt. Tacka vet jag Anders Celsius! Han var en smart snubbe. Uppsalabo dessutom! Hösten är här och vintern lurar bakom hörnet. Imorgon har jag min sista tävling i cross country. Sedan skulle jag tro att vi slutar med träningarna också. I slutet av veckan ska jag åka till Saint Cloud, en grannstad, där de har ett stort shoppingcenter. Där ska jag kika på vinterkläder. Det ryktas nämligen om att det första snöfallet ska komma i helgen! Eftersom att jag inte tog med mig så mycket varmt, blir det till att investera i tjocktröjor, stickat och vinterskor. Ser fram emot det! Något annat jag ser fram emot är att vi bara går tre dagar i skolan den här veckan. En långhelg med långa sovmorgonar är något jag verkligen behöver. Två skoldagar till och det blir verklighet. Helt underbart!

 Thanksgiving-, eller tacksägelsedekorationer som det heter på svenska.
 Söta blommor som har överlevt frostnatten.
 Vägnamnen här är så fina. Elizabeth Avenue. Kungligt. 
Vackra höstlöv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar