lördag 8 oktober 2011

TGIF!

Thank God, It's Friday. Igår var det fredag och en händelserik sådan. Det var slutet på vår Homecoming-vecka. Den sjunde timmen var inställd på grund av "Pep Rally". Syftet med pep rally var att få folk att tagga till inför kvällens fotbollsmatch. Det var riktigt kul. Det var en dodgeball-turnering och lite annat smått och gott. Vår coach presenterade även vårt terränglöpningslag så jag fick gå upp på scen och ta emot applåder!

Matchen var, som vanligt, förvirrande. Jag förstår fortfarande inte reglerna. En kille tar bollen och kutar åt ett håll. Tjugo andra killar hoppar på killen med bollen och domaren blåser av. Så börjar det om igen. Vi vann hur som helst, fastän vi låg under nästan hela matchen.

Dansen efteråt ägde rum i en av skolans gympasalar. Det fanns en DJ och i princip alla dansade. Trots detta var det rätt lamt, allvarligt talat. Blev lite smått besviken. Dock bjöd kvällen på en del roliga ögonblick.

Jag fick låna Chad och Melissas kamera och fotade som en galning!

 Dodgeball-match på pep rallyt.
Bensons skolsång som jag nästan kan utantill vid det här laget.

 Förrätt på Diary Queen.
 Banana Cream Pie. Min nya favorit!
 Middag på Burger King innan matchen.

 Det är ju trots allt Amerika vi talar om.
 Matchen är igång.
 Vi låg under grovt större delen av matchen.
 Fast de fem sista minutrarna låg vi lika...
 ...och så vann vi! En bild på segeryran.
Dansgolvet.
 Skönaste snubben. Han visade oss några av sina dansmoves.

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha FETT KUL!! Och älskar din Benson tröja haha, puss!! (har försökt kommentera förut men de kommer inte fram..why!?) (hoppas på bättre tur denna gång)

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag har kul här och Benson-tröjan får mig verkligen att känna mig som en tvättäkta Benson-bo! Jag har experimenterat lite med problemet med att det inte går att kommentera och JAG TROR att Internet Explorer-användare inte kan kommentera. Dock funkar det utmärkt med Firefox. Inte logiskt alls, men jag ska mejla Blogger och fråga. Puss!

    SvaraRadera