onsdag 12 oktober 2011

Skoljobb

Japp, skoljobb upp över öronen. Imorgon har jag psykologiprov. I övermorgon spanskaprov. Då ska även lämna in en essä där jag jämför amerikansk frukost med svensk. Vänta lite nu...Nämde jag att jag ska presentera en artikel imorgon på hemkunskapen? Men jag vet bättre än att sitta och klaga över mitt fullspäckade pluggschema, som en och annan naturare. Som samhällsvetare sätter jag mig istället bekvämt framför datorn med en kopp té och gör allt annat än att plugga. Vad jag har förstått så gör naturare detsamma, men de ska alltid göra så mycket väsen av sigoch få det att låta som att de kämpar så hårt och måste rabbla allt de måste plugga till. Tacka gudarna för att man är sammare! 

Nu skördas inte bara sojabönorna, utan även majskolvarna. Skördetröskorna härjar på varenda majsåker här och sedan kommer en ännu större bov: plogarna. De lämnar stora, kala fält av svart jord efter sig.

 Fienden fångad på bild.

Bilden är tagen med min gamla kamera. Eftersom att det bara var skärmen som var trasig så var det tektniskt möjligt att ta bilder. Problemet var att du inte kunde se hur de såg ut. Du fick vänta tills du hade laddat över bilderna på datorn. Måste säga att jag gjorde ett ganska bra jobb med denna bild. Jag provade min nya kamera idag och tog bland annat ett panoramafotografi på vårt kök. Panoramabilder är något nytt för mig. Det var riktgt kul hur som helst. Det såg ut som vi hade världens avlångaste kök på bilderna. Panoramafunktionen var faktiskt en av anledningarna till att jag köpte kameran, så jag lär ju använda den. Imorgon ska jag försöka hinna gå ut en sväng och ta lite naturbilder. Hittills har jag varit så upptagen med skolan och löpningen.

2 kommentarer:

  1. Mitt trötta huvud trodde att du först menade polaroidbilder och blev FETT AVUNDSJUK och tänkte hota dig att köpa en sån kamera till mig också innan jag insåg att du skrev Panoramabilder hehe. Puss

    SvaraRadera
  2. Haha! En polaroidkamera skulle inte vara helt fel! Puss!

    SvaraRadera