lördag 15 oktober 2011

Ännu en fredagskväll på Brock Field

Igår kväll var det fotbollsmatch här igen i Benson. Det var svinigt kallt! Vi satt och huttrade i närmare tre timmar. Usch! Hade mycket hellre velat gå och se "Contagion", en film som jag är väldigt sugen på att se. Eventuellt ska jag se den nästa vecka. Jag kände att jag var tvungen att gå på matchen eftersom detta var den sista hemmamatchen för säsongen och därav den sista matchen för mig. Bio kan jag ju gå på närsomhelst. Den nya kameran gjorde ett bra jobb. Jag har inte riktigt vant mig vid den än, men det kommer väl!

 Amber, Sarah och jag använde ett paraply som vindskydd i ett desperat försök att få upp värmen.
 Erica med blå tunga.
 Vi vann STORT!

Jag tog lite bilder på huset och soluppgången imorse. Jag blev lite smått förbannad på panoramabilderna. Ska googla fram lite tips som kan vara bra att tänka på när man tar panorama. Jag tror kanske att de gör sig bäst med naturmotiv. Huvudsaken är att jag har en fungerande kamera iallafall! Idag ska vi ta mina seniorbilder till skolans "yearbook". Att vara en senior är verkligen som att gå runt med ett VIP-pass. Vi får en massa privilegier som de andra inte får. Det förtjänar jag. Att vara utbytesstudent medför också en hel del förmåner. Lärarna har ofta överseende med att jag inte riktigt förstår allt och de är antagligen snällare när de sätter betyg. Jag klagar inte!

 
Panoramaläget och jag är inte riktigt vänner än. Huset ser ut som om det kommer direkt från "Alice i underlandet".
 Vår uppfart förtjänade en bild.
 Jag hittade en snutt majsfält som inte hade skördats än!

2 kommentarer:

  1. I den har takten kommer du bli en riktig sportfane.

    SvaraRadera
  2. Ohja! Haha, jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om matchen. Jag förstår fortfarande inga regler. Det är mer en social grej. Man träffar en massa klasskompisar och så. Börja blogga från Bolvan! Jag är så nyfiken på vad ni gör där nere. Jag kommer vara en trogen läsare, garanterat! Puss!

    SvaraRadera